عدم همکاری محیط زیست برای نجات خلیج گرگان

این روزها خلیج گرگان درگیر مشکلاتی است که با توجه مسئولین و پیگیری محیط زیست می توان آن را رفع و از به وجود آمدن فاجعه ای جدید در حوزه محیط زیست جلوگیری کرد.

پروین فرشچی، سال گذشته در جلسه کمیته ملی نجات گرگان، اعلام کرد: اگرچه توجه محیط زیست خیلی دیر به خلیج گرگان جلب شد، اما هنوز خم می توان از فاجعه ای بزرگ جلوگیری کرد. متاسفانه زمان زیادی را برای نجات خلیج گلستان از دست دادیم، اما خوشبختانه این روزها شاهد توجه بیشتر مسئولین به این بخش از کشور عزیزمان هستیم.

متاسفانه از سال گذشته تا اکنون، برخلاف جلسات و مراسم های متعدد برگزار شده، هیچ اقدام عملی برای نجات خلیج گرگان انجام نشده است.

حسن صادقلو صبح روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، بیان کرد: از سال 1392 و در چهار سال دولت تدبیر و امید، دول یازدهم حدود ۹ هزار و ۶۰۰ پروژه عمرانی، اقتصادی با نتیجه اشتغال زایی با سرمایه گذاری ۵ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان در ایران به اجرا درآمد.

صادقلو در ادامه صحبت های خود اعلام کرد: با توجه به شعار سال 1396 که جناب آقای خامنه ای ولی و رهبر جمهوری اسلامی ایران آن را تعیین و انتخاب کردند، دولت یازدهم تمام سعی خود را در تولید و اشتغال جوانان ایرانی نموده است.

ایشان ادامه دادند: تمامی فعالیت های دولت یازدهم، در راستای تحقق بخشی به شعار سال "تولید و اشتغال" بوده است. خوشبختانه تا قبل از هفته دولت می توانم با جرات اعلام کنم، 8 هزار و 303 پروژه در این مدت کم افتتاح و احداث شده است.

5 هزار میلیارد سرمایه گذاری در گلستان


صادقلو در خصوص استان گلستان اعلام کردند: بیشتر از مبلغ ۵ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان تنها در گلستان سرمایه گذاری شده است. این مبلغ تماما صرف پروژه های عمرانی و اقتصادی افتتاح شده در گلستان شد.

حسن صادقلو
حسن صادقلو

ایشان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید با رشد 3 درصدی گلستان در تامین منابع غذایی کشور روبرو شدیم، اعلام کردند: در دولت یازدهم استان گلستان شاهد تغییرات گسترده ای بوده است. جالب است بدانید طبق آمارهای 4 سال گذشته استان گلستان تنها 4.3 درصد از منابع تامین غذا در کشور را داشته است، این درحالی است که امسال 7.1 درصد از مواد غذایی کشور از استان گلستان تامین می شود.

ایشان هم چنین آمارهای دیگری در خصوص رشد استان گلستان در سایر عرصه های اقتصادی ارائه دادند. ایشان اعلام کردند، در ابتدای سال 92 گلستان در حوزه کسب و کار در جایگاه 22 کشوری قرار داشت و امروز ما با رشدی صعودی در جایگاه 13 قرار گرفته ایم. در سال 92 میانگین تولید محصول در گلستان 3.5 تن بوده است و خدا را شکر امروز به روزی 4.5 تن در روز رسیده ایم.

جناب آقای روحانی و دولت ایشان با توجه به جایگاه خاص و ویژه استان گلستان، نگاه ویژه ای به ما داشتند به گونه ای که در سال 95 علاوه بر بودجه عمومی دولت، بودجه عملیاتی دیگری به مبلغ 305 میلیارد تومان نیز به استان گلستان تعلق یافت، که همگی خرج عملیات عمرانی و زیرساختی در استان شد

ایشان در ادامه گفتند: در سال 1392 سد نرماب را با 23 درصد اجرای عملیات تحویل گرفتیم و امروز شاهد آن هستیم که بیش از 75 درصد اجرای سد تمام شده است. باید اعلام شود که هزینه ساخت این سد تا کنون بیش از 32 میلیارد تومان بوده است.

برخی از کارشناسان هنوز در اهمیت سد نرماب تردید دارند، خدمت ایشان باید اعلام کنم که سد نرماب پس از بهره برداری قادر خواهد بود بیش از یک سوم جمعیت را آبرسانی کند و یکی از موثرترین سدها در حوزه کشاورزی و گردشگری خواهد بود. سر نرماب بزرگترین سد مخزنی استان گلستان است و وجود آن از هر نظری مهم و الزامی است.

ایشان اعلام کردند ما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم در نیمه اول سال 1397 سد نرماب را بازگشایی کنیم.

خلیج گرگان، بی مسئولیتی محیط زیست


ایشان در پایان صحبت های خود به خلیج گرگان و وضعیت بحرانی آن اشاره کرد و از محیط زیست کشور به تندی انتقاد کرد.

ایشان بیان کردند: علت عقب ماندگی عملیات نجات خلیج گرگان بی توجهی محیط زیست در مطالعه کارشناسی این خلیج است. متاسفانه محیط زیست مطالعات خود را در خصوص نجات خلیج گرگان در اختیار ما قرار نداده است. امید است این قصر به زودی از جانب محیط زیست رفع شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

دیگران مطالعه کرده اند

محصولات آریاب

  • اسمز معکوس - دستگاه آب شیرین کن +

    آب شیرین کن اسمز معکوس اسمز معکوس تصفیه آب یکی از روش های پر کاربرد در فرآیند های جداسازی ترکیبات اطلاعات بیشتر
  • سختی گیر رزینی +

    سختی گیر چیست سختی گیر (water softener) از پر کاربرد ترین دستگاه های امروزی حذف سختی کل آب که شامل اطلاعات بیشتر
  • دی اریتور (دیریتور) - هوازدا +

    دی اریتور دی اریتور وسیله ای برای حذف گاز ها از آب است. همانطور که می دانید وجود گازهایی مانند اطلاعات بیشتر
  • منبع کویل دار +

    اجزای منبع کویل دار یکی از نیاز های اساسی و ضروری مراکز صنعتی، بیمارستان، کارخانه، ساختمان های مسکونی و استخر اطلاعات بیشتر
  • آشغالگیر +

    انواع آشغالگیر آشغالگیر در آغاز تمام فرایند های تصفیه فاضلاب و قبل از همه آنها قرار می گیرند . همان طور اطلاعات بیشتر
  • چربی گیر +

    پکیج چربی گیر چربی گیر می تواند در واحدهای ابتدایی تصفیه خانه ها قرار گیرد. چربی گیر از جنس پلی اطلاعات بیشتر
  • فیلتر پرس +

    فرآیند تصفیه فیلتر پرس فیلتر پرس برای جدا سازی ذرات جامد معلق در محلول های مایع توسعه پیدا کرده است. اطلاعات بیشتر
  • فیلتر شنی - تولید و فروش فیلتر شنی +

    فیلتر شنی فیلتر شنی می تواند مواد جامد معلق در آب را که عامل اصلی کدورت آب به حساب می اطلاعات بیشتر
  • فیلتر کربنی - ساخت فیلتر های کربنی +

    فیلتر های کربنی فیلتراسیون کربن فعال یک فناوری رایج است که بر اساس جذب آلاینده ها در درون فیلتر کربنی اطلاعات بیشتر
  • هیدروسیکلون - تولید و فروش هیدروسیکلون +

    هیدروسیکلون چیست هیدروسیکلون Hydrocyclone یا دانه گیر تجهیزی از نوع تصفیه آب می باشد که برای حذف ماسه و ذرات اطلاعات بیشتر
  • اسید دی اسکلر +

    اسید دیسکلر (دی اسکلر) به روش های گوناگونی تهیه می گردد. اسید دیسکلر 33 درصد بدون بو با فرمول و اطلاعات بیشتر
  • آنتی اسکالانت - قیمت و فروش آنتی اسکالانت +

    آنتی اسکالانت آنتی اسکالانت به انگلیسی Antiscalant از مواد مورد استفاده در شستشوی سیستم و دستگاه های متنوع می باشد. اطلاعات بیشتر
  • رزین کاتیونی پرولایت +

    رزین کاتیونی پرولایت c100 رزین کاتیونی و آنیونی مصنوعی که اکنون در مصارف تصفیه آب استفاده می شود ، در زمان اطلاعات بیشتر
  • پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی +

    پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی صنعتی ، نمونه فشرده و پیش ساخته واحد های تصفیه فاضلاب اطلاعات بیشتر
  • پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی +

    پکیج تصفیه پساب صنعتی پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی با هدف جلوگیری از گسترش آلودگی در محیط زیست و همچنین استفاده اطلاعات بیشتر
  • 1

مشاوره خرید

شماره تلفن دفتر: 02155271642

کارشناس آب: 09213065924

کارشناس فاضلاب: 09213065925

تلفن آریاب